• 0
  • cytuj |

  • Problem polega na tym, że należy nadać taki kierunek pociskowi aby znalazł się on jak najbliżej wyznaczonego celu w uproszczonym wszechświecie. Zadany wszechświat składa się z pewnej liczby planet o pewnej masie, promieniu równym zero, oddziałujących jedynie na pocisk. Pocisk jest wystrzeliwany z określonego miejsca. Należy ustalić kąt wystrzeliwania, oraz masę jednej z planet. Wystrzeliwany pocisk ma zadaną masę oraz prędkość początkową w kierunku zgodnym z kątem wystrzeliwania. Zakładamy, że trajektoria pocisku porusza się zgodnie z kinematyką Newtonowską:
    http://pl.wikipedia.org/w...%B3wnanie_ruchu
    Należy numerycznie zasymulować ruch. To oznacza, że należy obliczyć wektor pędu oraz położenie uwzględniając oddziałujące siły i dla pewnego małego kroku czasu modyfikować położenie zgodnie z zasadami kinematyki. Stała grawitacji również jest parametrem.
    Symulowany ruch można przerwać po przekroczeniu „granic wszechświata”, czyli po oddaleniu się od środka (skąd następuje strzał) na odległość O, lub po przekroczeniu pewnej liczby kroków symulacji.
    Analizowane będą dwa kryteria.
    1) minimalna odległość od celu (dla każdego symulowanego punktu trajektorii obliczamy odległość od celu, wybieramy minimum).
    2) Długość symulacji. Chodzi strzał taki, który utrzyma pocisk we wszechświecie jak najdłużej.
    Proszę tak dobrać parametry wszechświata (rozmiar, planety) w badaniach , aby uzyskać nietrywialne trajektorie (inne niż linia prosta) dla uzyskania ciekawych (a przez to punktowanych) przypadków, np:
    Program musi mieć możliwość definiowania parametrów, w szczególności mas i położenia planet, prędkości początkowej masy pocisku, etc. Musi również rysować trajektorię dla zadanego wszechświata i kąta. Liczbę planet można przyjąć za stałą, np równą pięć.
    Parametry: Położenia i masy planet, cel (dla kryterium 1), masa pocisku, prędkość początkowa, stała grawitacji.
    Zmienne decyzyjne: kąt strzału, masa najbliższej planety.



    Największy problem sprawia mi znalezienie równania, które wyliczałoby mi współrzędne pocisku w czasie lotu. W jaki sposób uwzględnić wpływ planet?
    d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group. Then, after many years modified again, this time by Piotrek © 2014
Strona wygenerowana w 31,1ms. Zapytań do SQL: 17