• kepny89
    Wydział: W-4 EKA
    Rok studiów: 1

    zobacz profil
    szybka wiadomość
  • 0


  • Może mi ktoś pomóc z zadaniami 5 i 6 ?

    http://swing.ict.pwr.wroc.pl/ -> dla studentów -> Laboratorium Podstaw Programowania - Lista 1

    Nie wiem jak się za to zabrać szczerze mówiąc, program nr 4 jakoś męczę, ale tak to jest jak się nigdy wcześniej nie bawiło w pana i władce programowania :/

    Z góry dzięki za pomoc.
    d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
  • matheavyk  
    Wydział: W-4 EKA
    Rok studiów: 1

    zobacz profil
    szybka wiadomość
  • 0


  • W zadaniu 5 zacznij sobie od utworzenia zmiennych a1,a2, .. itd. Przypisz do tych zmiennych swoje własne wartości(bo tak każe polecenie), a potem tworzysz kolejne zmienne o nazwach W, Wx, Wy i po prostu przepisujesz wzory, które tam są podane a na koniec tworzysz zmienne x,y i znowu przepisujesz wzór- rozwiązanie gotowe ;) . Co do drugiego punktu to nie chce mi się myśleć nawet nad takimi rzeczami, bo jest strasznie późno, ale mam nadzieję, że jak popatrzysz na to od strony zmiennych to dasz rade. Pamiętaj, że to co wyświetlasz na ekranie to jedno, a to co za tym siedzi w programie to drugie. Licz sobie co cchesz i jak chcesz, a wyświetlaj to co Ci pasuje ;)

    zadanie 6:
    Najpierw wyświetl na powitanie użytkownikowi prowizoryczną tabelke i przy każdej walucie
    daj w nawiasie numerek np. dolar amerykanski(1), euro(2) itd.

    Teraz zadawaj użytkownikowi pytania i uzyskane informacje przypisz do zmiennych:
    Ile gotówki chcesz wymienic? <tutaj niech on wpisze ile>
    Chcesz kupić(1) czy sprzedac(2)? <tu wpisze 1 lub 2>
    Jakiej waluty? <tutaj on niech wpisze numerek, który podałeś przy walucie>

    Tam oczywiście są te fajowe strumienie wejścia, o których profesor mówił na wykładach ;)
    Każdą informację przypisz do osobnej zmiennej. Przykładowo kiedy użytkownik udzieli tych trzech odpowiedzi wyglądać to będzie tak:
    ilosc_gotowki=50;
    kupno_sprzedaz=1;
    waluta=2;
    A teraz obliczasz, czyli w praktyce tutaj mnożysz.
    Kod:

    If (kupno_sprzedaz==1){
    przelicznik=<odpowiadajaca wartosc numerkowi waluty z kolumny sprzedaz>; //tutaj bedzie problem bez tablic... jak umiesz tablice to się ciesz, jak nie to sporo zmiennych do napisania, żeby cała tę tabele zakodowac
    } else If (kupno_sprzedaz==2){
    przelicznik=<odpowiadajaca wartosc numerkowi waluty z kolumny kupno>;//pamietaj, ze jak ktos chce kupic to bierzesz z kolumny sprzedaz i odwrotnie
    }

    //a na koniec:

    tyle_uzyska_użytkownik=ilosc_gotowki*przelicznik;



    No a potem trzeba to jeszcze wyświetlić.


    Mam nadzieję, że chociaż minimalnie Ci pomogłem. Aktualnie jestem w trakcie zakupu internetu we Wrocławiu i niestety nie będę mógł jakoś bardziej na bieżąco pomóc, ale niedługo bardzo chętnie służę pomocą wszystkim z podstaw programowania, a nawet jak ktoś chce z nie-podstaw to też raczej dam rade ;p
    Moje gg: 9086214
    Możecie śmiało pisać, tyle, że internet będę miał za jakiś miesiąc, a na razie to tak sporadycznie, więc jest jak jest.
    Pozdrawiam i całuski ;*:*:*:*
    d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group. Then, after many years modified again, this time by Piotrek © 2014
Strona wygenerowana w 10,9ms. Zapytań do SQL: 17