-
-
-
Heyah, czy mógł by ktoś zamieścić treść zadania do wykonania podczas laborek z PP?? (ale tego co teraz ma być, a nie ten o sin, cos i exp)
Przydałyby się podstawy znajomości własnego języka, bo później wychodzą takie "podztawy"... - Gorgonek
Ostatnio zmieniony przez Gorgonek 2008-11-18, 19:28, w całości zmieniany 1 raz d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
No właśnie, przyłączam się do prośby... program z tablicami...
_________________ Seks, sesja. Wszystko na "s", a jaka różnica ;p
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
Właśnie właśnie. Wrzućcie kod programu. Dzieki z góry.
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
Który z tabicami ? Ten z listy od Rataja czy Lab4_Java, ze średnią wartością w tablicy itp. ? Ten który był na poniedziałkowych laborkach mojej grupy sie znaczy
_________________ God grant me the serenity to accept things I cannot shoot
The courage to shoot things I can
and the wisdom to hide the bodies ....
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
ja mam niepełny, za to dostałem 3+ ale poprawić końcówkę i 5 jest..:
KOLOKWIUM Z RATAJCZAKIEM NIECH KTOŚ WRZUCI/OPISZE
Cytat: |
// skrypt Tablica Copyright Ruffus
public class Tablica
{
private int [] x;
private int n;
Tablica()
{
n=10;
x = new int [n];
for(int i=0; i<n; i++)
{
x [i]=(int) Math.random(); //wypelniam tablice losowymi liczbami
}
}
Tablica(int n)
{
this.n=n;
x = new int [n];
for(int i=0; i<n; i++) // wypelniam tablice zerami
{
x [i]=0;
}
}
Tablica(int n, int x[])
{
this.n=n;
//this.x = new int [n]; //wypelniam tablice lista argumentow
for(int i=0; i<n; i++)
{
this.x[i]=x[i];
}}
//METODY
// 1 srednia arytmetyczna liczb umieszczionych w tablicy
public int srednia()
{
int i, suma=0, srednia;
for(i=0; i<n; i++)
{
suma+=x[i];
}
srednia = suma/n;
return srednia;
}
// ilość zerw w tablicy
public int ilezer()
{
int i, k=0;
for(i=0; i<n; i++)
{
if(x[i]==0)
{
k++;
}
}
return k;
}
// ilosc elementow w tablicy mniejszych od sredniej
public int mniejszeodsredniej()
{
int i, k=0, srednia=srednia();
for(i=0; i<n; i++)
{
if(x[i]<srednia)
{
k++;
}
}
return k;
}
// czy tablica jest roznowartosciowa
// true jezeli brak jednakowych elementow.
public boolean jednakowe()
{
int i=0, j=0;
boolean jednakowe = true;
for(i=0; i<n; i++)
{
for(j=0; j<n; j++)
{
if(x[i]==x[j])
{
return false;
}
}
}
return jednakowe;
}
//wyswietlanie elementow tablicy
public int wyswietlelementy()
{
for(int i=0; i<n; i++)
{
System.out.println("+Wartosc tablicy dla: ["+(i++)+"] to "+i);
}
return 0;
}
public static void main (int m, int n, int[] i, int[] j)
{
Tablica tab1 = new Tablica(n);
Tablica tab2 = new Tablica(m);
int srednia1, srednia2;
srednia1 = tab1.srednia();
srednia2 = tab2.srednia();
if(srednia1>srednia2)
{
System.out.println("Średnia pierwszej tablicy jest większa.");
}
else if(srednia1==srednia2)
{
System.out.println("Średnie obu tablic są jednakowe.");
}
else
{
System.out.println("Średnia drugiej tablicy jest większa.");
}
if(tab1.ilezer()==0)
{
System.out.println("Wszystkie elementy pierwszej tablicy są różne od zera.");
if(tab2.ilezer()==0)
{
System.out.println("W obu tablicach wszystkie elementy są różne od zera.");
}
}
if(tab2.ilezer()==0)
{
System.out.println("Wszystkie elementy drugiej tablicy są różne od zera..");
}
if(tab1.jednakowe()==false)
{
System.out.println("W pierwszej tablicy występują powtarzające się elementy.");
if(tab2.jednakowe()==false) System.out.println("W obu talbicach występują powtarzające się elementy.");
}
if(tab2.jednakowe()==false) System.out.println("W drugiej tablicy występują powtarzające się elementy.");
System.out.println("Elementy pierwszej tablicy: " + tab1.wyswietlelementy());
System.out.println("Elementy pierwszej tablicy: " + tab2.wyswietlelementy());
}
}
|
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
Ok to już wszystko jasne
Jeżeli mogę wtrącić:
x [i]=(int) Math.random(); <- to nam wybiera losową liczbę z zakresu 0-1, wiec trzeba to jeszcze np. przez 100 pomnożyć żeby otrzymać liczbę całkowitą z przedzialu 1 - 100
W 2. konstruktorze pętla wypłeniająca zerami tablice jest niepotrzebna, bo typ int jest inicjowany zerem (ja tak miałem i mi nic Suszko nie powiedziała, że to źle)
A metoda sprawdzająca czy tablica jest różnowartościowa lepiej gdyby działała np. tak:
Kod: |
public boolean czyRoznowartosciowa()
{
for(int i = 0, i < n; i++)
{
for(int j = i + 1; j < n; j++)
{
if(x[i] == x[j])
return false;
}
}
return true;
}
|
Tego się już czepiała, bo w wersji gdzie j = 0 wykonujemy dużo niepotrzebnych iteracji pętli (sprawdzamy elementy które już sprawdziliśmy)
Ale to tylko pierdółki takie
_________________ God grant me the serenity to accept things I cannot shoot
The courage to shoot things I can
and the wisdom to hide the bodies ....
Ostatnio zmieniony przez kobier 2008-11-18, 17:54, w całości zmieniany 1 raz d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
ruffus, masz z Suszko laborki?
_________________ Seks, sesja. Wszystko na "s", a jaka różnica ;p
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
nom aha to nie o to chodziło? u suszko są trudniejsze więc może też się przyda
_________________ Heh
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
KLU, chodzi o tą klase Tablica z zadania 5. listy Rataja?
_________________ God grant me the serenity to accept things I cannot shoot
The courage to shoot things I can
and the wisdom to hide the bodies ....
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
No to dobrze... bo ja też z nią mam... a słyszałem że dała zadanie z listy z BOARDU, a tam jest inne troche niż to z Twojego kodu... ale ok.
EDIT:
Maciek, chodzi mi o program z laborek
Ostatnio zmieniony przez KLU 2008-11-18, 18:00, w całości zmieniany 1 raz d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
KLU, na boardzie jest zadanie inne, to prawda, ale my na laborkach robiliśmy to
_________________ God grant me the serenity to accept things I cannot shoot
The courage to shoot things I can
and the wisdom to hide the bodies ....
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
kobier napisał/a: | KLU, na boardzie jest zadanie inne, to prawda, ale my na laborkach robiliśmy to |
OK, no to super, dzięki panowie
_________________ Seks, sesja. Wszystko na "s", a jaka różnica ;p
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
wiem wiem kumpel mi powiedział co było
Mogę mieć błędy typu dobór Tablic, ale przyjąłem, ze obie są na rendomie. Sprawdzałem i działa. Mam nadzieję, ze to będzie w przyszłym tygoniu na laborkach troche bardiej przejrzyste od poprzednika
konstruktor błękitny
metody żółte
wyniki fioletowe
Cytat: | public class Tablice{
private int n, zakresRandom;
private int x[];
Tablice(int n, int zakresRandom){
this.n = n;
x = new int[n];
for(int i = 0; i < n; i++) x[i] = (int)(Math.random()*zakresRandom);
}
public double sredniaArytmetyczna(){
double srednia=0;
for(int i = 0; i < n ; i++) srednia += x[i];
srednia = srednia / n;
return srednia;
}
public int iloscZer(){
int ilosc = 0;
for(int i = 0 ; i < n ; i++){
if(x[i]==0)
ilosc++;
}
return ilosc;
}
public boolean czyRoznowartosciowa(){
for(int i = 0 ; i < n ; i++)
for(int j = i + 1 ; j < n ; j++)
if(x[i]== x[j]) return false;
return true;
}
public void wyswietlElementy(){
for(int i = 0 ; i < n ; i++)
System.out.print(x[i] +", ");
}
public static void main(int n, int zakresRandom){
Tablice tab1 = new Tablice(n, zakresRandom);
Tablice tab2 = new Tablice(n, zakresRandom);
double srednia1 = tab1.sredniaArytmetyczna();
double srednia2 = tab2.sredniaArytmetyczna();
if(srednia1 > srednia2) System.out.println("1. Srednia pierwszej tablicy jest większa");
else if (srednia2 > srednia1) System.out.println("1. Srednia drugiej tablicy jest większa");
else System.out.println("1. Obie tablice mają równą średnią");
int zera1 = tab1.iloscZer();
int zera2 = tab2.iloscZer();
if(zera1 == 0 && zera2 == 0) System.out.println("2 .W obu tablicach nie ma zer");
else if (zera1 == 0) System.out.println("2 .W tablicy pierwszej nie ma zer, tablica druga zawiera " +zera2 +" zer");
else if (zera2 == 0) System.out.println("2. W tablicy drugiej nie ma zer, tablica pierwsza zawiera " +zera1 +" zer");
else System.out.println("2. Tablica pierwsza zawiera " +zera1 +" zer, a druga " +zera2);
boolean rozno1 = tab1.czyRoznowartosciowa();
boolean rozno2 = tab2.czyRoznowartosciowa();
if(rozno1 && rozno1) System.out.println("3. W obu tablicach nie ma powtarzających się elementów");
else if(!rozno1 && rozno1) System.out.println("3. W pierwszej tablicy są powtarzające się elementy");
else if(rozno1 && !rozno1) System.out.println("3. W drugiej tablicy są powtarzające się elementy");
else System.out.println("3. W obu tablicach są powtarzające się elementy");
System.out.println("4. Elementy tablicy:");
System.out.print(" a) Elementy pierwszej tablicy to: ");
tab1.wyswietlElementy();
System.out.println();
System.out.print(" b) Elementy drógiej tablicy to: ");
tab2.wyswietlElementy();
} |
Ostatnio zmieniony przez zygol 2008-11-18, 18:28, w całości zmieniany 1 raz d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
W ćwiczeniu stało, że obiekty Tablica tworzymy używając konstruktora Tablica(int n, int[] x), ale to w sumie niewielka różnica
_________________ God grant me the serenity to accept things I cannot shoot
The courage to shoot things I can
and the wisdom to hide the bodies ....
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
ale poza tym chyba było coś jeszcze hymm?? coś na wyższą ocenę jak ktoś to skończył. Można wiedzieć co?
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
Jak się skończyło, to u mnie w grupie była do napisania jeszcze metoda która zrobi sumę mnogościową tablic A i B, ale nawet plusa za to nie było
_________________ God grant me the serenity to accept things I cannot shoot
The courage to shoot things I can
and the wisdom to hide the bodies ....
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
suma mnogościowa a co to takiego??
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
pewno dostali wzorek
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
ehe ale warto by wiedzieć co to jest a nie wzorek
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
google.pl albo poczekaj na laborki, hehe
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
Nie wzorek Suma mnogościowa to mądre określenie na sumę dwóch zbiorów np.
{1,3,5} u {1,4,5,6} = {1,3,4,5,6}
:>
_________________ God grant me the serenity to accept things I cannot shoot
The courage to shoot things I can
and the wisdom to hide the bodies ....
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
Czy ktos moglby zamiescic kod wlasnie tego zadania z sinusem, cosinusem i exponenta?
Dzieki z gory.
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
poszukaj było w poprzednim temacie tym podobnym chyba się nazywał co bylo na podztawach programowania
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
_________________ Gdyby budowlańcy tak budowali budynki, jak informatycy piszą swoje programy, to jeden dzięcioł załatwiłby całą cywilizację.
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
-
-
-
Dziekuje
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group. Then, after many years modified again, this time by Piotrek © 2014 Strona wygenerowana w 18,8ms. Zapytań do SQL: 13
|